V.Kornik
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
31.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Valitettavasti joudun kommentoimaan itseäni, sillä huomasin epäloogisuutta omissa ajatuksissanikin. Se tosin ei ole mikään vieras ilmiö minulle. Mieleeni tuli ajatus, jonka vuoksi joudun palaamaan edellä kommentoimaani alkuräjähdykseen: Tiedämmehän sen, että meidän maailmankaikkeutemme laajenee hurjaa
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
27.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Looginen ajattelu on harvinainen lahja ihmisellä, mielestäni. Puhutaan Jumalasta, joka olisi "henki". Esitänkin kysymyksen: Mikä on henki? Kaikki siitä puhuvat, mutta kukaan ei osaa kysyttäessä sanoa, mikä se on! Raamatun mukaan (Luomiskertomus, Vanha Testamentti) Jumala loi ihmisen, Aatamin ja Eevan,
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
27.03.2021
Kommentoi keskusteluun: KIRKON JOHDOSSA VASTUTETAAN YHÄ SELVEMMIN RAAMATUN OPPEJA
Annoin plusmerkin TheRat:ille siksi, että huumorikin tällä palstalla voi joskus olla paikallaan.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Fundamentalismi
12.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Jumala, jumaluus
Tuo lainauksesi Raamatusta, "enkelipallo", on mielenkiintoinen, sillä itsekin olen törmännyt siihen ja miettinyt, mistä voisi olla kysymys. Kenties se voisi tarkoittaa ihmiskunnan tulevaisuudessa tapahtuvaa avaruusmatkailua muille planeetoille! Olen miettinyt tätä itsekin, miten tuo voisi liittyä tuohon
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
12.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Näköjään kommentoin samaan viestiin kahdesti, jota valitan.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
12.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Joo, on se kyllä mielenkiintoinen kysymys, mistä kaikki tämä havaitsemamme maailmankaikkeuden aine on syntynyt. Galaksit ja planeetat esimerkiksi ja avaruus itsessään. Noin niinkuin filosofisesti ajateltuna (vaikka en olekaan mikään filosofi), niin alkuräjähdysteoria sinällään ei todista maailmankaikeuden
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
03.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Vastaanpa pitkän ajan jälkeen tähän kirjoitukseesi, Olli.S Huomiotani kiinnittää, että tiedät Jumalankin hyväksyvän tieteet. Mielestäni se on hyvä asia, vaikka minä itse en uskaltaisi puhua Jumalan puolesta, jos vaikka uskoisinkin Jumalaan. Ateismi, jota tunnut vihaavan, on kyllä käsitteenä Jumalan vastakohta.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
02.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Palaanpa vielä edelliseen "kotiko"-nimimerkin kirjoitukseen. "kotiko":n mielestä Jumala oli olemassa ennen maailmankaikkeutta, eli ennen kuin oli olemassa mitään (ainetta). Tämän teorian mukaan Jumala olisi ollut aineeton olento. Ei siis missään tapauksessa persoonallinen olento. Onko aineettomia olentoja
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
02.03.2021
Kommentoi keskusteluun: Enkelit on ihmis-sieluja
Jatkan vielä edelliseen, jopa toistaen kirjoittamaani, sillä siitä jäi pois mielestäni tärkeä pointti. Jos maailmankaikkeuden historiassa on todellakin esiintynyt siivellisiä olentoja, enkeleiksi kutsuttuja, niin lienee aivan selvää, etteivät ne/he olleet maapallolla syntyneitä! Loogisesti ajateltuna
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Enkelit
26.02.2021
Vastasi keskusteluun: Enkelit on ihmis-sieluja
Enkeliusko on kyllä mielenkiintoinen asia, ja perustuu Raamattuun. Raamatun mukaan enkeleillä olisi ollut siivet. Tämä ei ole todistetu asia, vaikka Raamatun historian mukaan se tarkoittaa, että historiamme alussa oli olentoja , joita kutsuttiin enkeleiksi, koska heillä oli siivet. He eivät siis olleet
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Enkelit
26.02.2021
Vastasi keskusteluun: HESEKIELINTULISETVAUNUT
Mitä halusit sanoa tällä?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Fundamentalismi
19.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Mikä voima loi Jumalan (jumalat?)
Mielenkiintoista pohdiskelua! Onko maailmankaikkeudessa ollut aikaa, jolloin mitään ei ole ollut olemassa, ei siis mitään, ei edes tyhjää maailmankaikkeutta? Mutta kaiken järjen (vai järjettömyyden) mukaan tätäkin ennen on pitänyt olla aikaa, koska raja maailmankaikkeuden alulle on vain raja ennen maailmankaikkeutta.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Jumaluus
12.02.2021
Vastasi keskusteluun: Sapatin korvaaminen sunnuntailla pedon merkki
Minä en tiedä muita pedonmerkkejä maailmankaikkeuden historiassa, kuin ne, joita täytyi ottaa Hitlerin Saksassa. Hakaristi on tähän astisistä merkeistä pahin ja raain, mitä maailmankaikkeuden historia tuntee. Mielenkiintoista sinänsä, että aikojen alussa tästä osattiin puhua (ennustaa) Raamatussa. Jotta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Fundamentalismi
12.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Tyhjästä luominen
Mielenkiintoisesti ajateltu, Olli.S. Todellakin universumeita voi olla ääretön määrä, kuten galaksejakin, ja meidän galagsimme on vain yksi niistä. Syntyivätkö eri galaksit kuitenkin alkuräjähdyksessä? Tähän minulla ei ole kuitenkaan vastauksia. Ja onko tämä kaikki tapahtunut jo aiemminkin ja kuinka
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Fundamentalismi
06.02.2021
Vastasi keskusteluun: Tyhjästä luominen
Maailmankaikkeuden synty, se on kyllä asia, jota ihmismieli ei kenties koskaan pysty käsittämään. Ajatus, että maailmankaikkeus on ollut olemassa aina, on käsittämötön. Me ajattelemme, että kaikella on alkunsa, mutta tähän ongelmaan se ei sovi. Mitä siis on voinut olla ennen maailmankaikkeuden alkua.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Fundamentalismi
06.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Niin, unohdin edellisessä sanoa, että Raamatussa mainitusta helvetistä voisi olla nykytieteessäkin jo hyväksytty selitys mustasta aukosta. Helvetti (musta aukko) on ominaisuuksiltaan juuri sellainen Raamatun mukainen olotila, johon joutuminen olisi ikuista!" Nykytiedekin on sitä mieltä, että se olisi
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
06.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Joo, jatkat pelotuksen uskontoa, josta Väinö Voipiokin, kirkkoherra, aikoinaan kirjoitti. Uskontojen julistukset ovat yleensäkin pelottelua, vaikka ne saarnaavat "pelastuksesta". Mielestäni sillä voi olla tosin oma merkityksensä, joka onkin hyväksyttävissä. Meidän tiedostamamme elämä on täällä maapallolla,
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
05.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Todistajien todisteilla ei ole paljon todistusarvoa, jos alkuperäisiä levyjä ei enää ole olemassakaan. Minne ne ovat kadonneet? Jos ne olivat kultaisia, niin, kulta on varmasti jollekin kelvannut, olettaisin. Ja onko kultaiset levyt edes totta. Tuohon aikaan, 1800-luvulla, ihmisille (tavan kansalle)
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
03.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Ei sitä kukaan voi todistaa. Mutta täytyy kuitenkin yrittää löytää selityksiä kaikille selittämättömille teorioille. Alkuräjähdysteoria edellyttää, että entinen (mahdollinen) maailmankaikkeus on ollut olemassa jo ennen sitä, ja luhistunut tilaan, josta se on jälleen alkanut laajentua uudeksi maailmankaikkeudeksi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
03.02.2021
Kommentoi keskusteluun: Luominen funktiona
Joo, näihin kysymyksiin ei taida löytyä oikeita vastauksia. Ehkä pitäisi unohtaa jumalat ja muut älylliset ratkaisut, sillä luultavasti älyllinen ratkaisu ei taida olla vastaus näihin kysymyksiin. Maailmankaikkeuden synnyssä ei myöskään liene älyllä mitään tekemistä. Äly syntyi vasta paljon myöhemmi
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu