TheRat
![](/img/default_user_icon.png)
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
On pakonomainen tarve. Tiedätkö, miten poliisi tarkistaa rakenteellisen nopeuden? Koeajamalla. Tuskin vaivautuvat, kun näkevät, ettei laite kulje kuin viittä kilsaa tunnissa...
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Mutta juurihan me päädyimme siihen, ettei rakenteellinen nopeus muutu, vaikka tuota säätäisikin. Kumpi se nyt oikein on? Joko rakenteellinen nopeus muuttuu sen mukaan, mikä on säädetty huippunopeudeksi, tai se ei muutu. Ei voi olla niin, että se muuttuu vain jos sitä nostaa (sittenhän sen lasku takaisin
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Okei. Minun skuuttini on maahantuoja säätänyt 25 km/h nopeuteen. Jos nyt säädän sen 50 km/h nopeuteen, niin se on ihan laillinen, koska rakenteellinen nopeus on ja pysyy... Eiku hetkinen. Onko kuitenkin niin, että rakenteellinen nopeus on se, jota nopeammin ei pysty ajamaan?
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Siitä en tiedä, mitä muut tekevät. Minä teen tuota lähinnä silloin, kun joudun jostain syystä käyttämään jalkakäytävää (oikaisee useamman kymmenen metriä tai ajorata on vaikkapa ratikkakiskoista johtuen turvaton skuutille) muutaman metrin. Ja silloin todellakin se 5 km/h. Toinen, jos kavereiden (kävelevät)
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Sähkövärkeissä rakenteellinen nopeus tehdään nimen omaan rajoittamalla. Jokaisessa niistä rajoitusta voi säätää, joissain helpommin, toisissa vaativammin. Mutta ohjelmallisesta rajoittimesta on kyse. Minä säädän rajoitinta, eli säädän rakenteellista huippunopeutta.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Minä säädänkin rakenteellista nopeutta lennossa. Kun se rakenteellinen on 5, niin voin mielestäni hyvin ajaa jalkakäytävällä. Olisi se 15 km/h pikavalinnoissa sekin, mutta sitä en viitsi jalkakäytävällä käyttää, menee liian kovaa, jos on jalankulkijoita.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
11.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Liikenneturhaa nyt ei kannata lainata. Sen tulkinnat ovat aivan mitä sattuu aika usein.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Ei minulla ole ongelmaa. Ainakaan vielä. Jos menee siihen, että pyörällä tai skootilla tulee yhtä kovat seuraamukset kännissä ajelusta kuin autolla, sitten pitää miettiä mitä teen. Autolla on mukavampi, varsinkin jos sataa... En kyllä pääsääntöisesti kannata kännissä ajelua, mutta en myöskään pidä
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Onko säännöt jotenkin muuttuneet?
Ihan sama minulle, mistä te väittelette. Joskin tein virheen, ajan 80 km/h alueella karvan alle 90 km/h, niin ei tarvitse jarrutella tolppien kohdalla. Sama tapa on iskostunut moottoriteillekin (yleensä, jos on kiireempi niin sitten mennään vähän lujempaa).
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Kuten jo aiemmin totesin, jossain päin Suomea bussit ja taksit ovat hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi itsellä useimmiten eivät. Skootilla tai fillarilla pääsee baarista neljältä kotiinkin. Taksia olen joskus kokeillut ja luovuttanut kahden tunnin odottamisen jälkeen. Mutta mikäs siinä, jos on vaihtoehto
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
En usko sanoneeni ajavani aina jalkakäytävällä. Mutta tarvittaessa teen sen. Laillisesti, ja suhteellisen turvallisesti rajoittaen rakenteellisen nopeuden 5 km/h lukemaan. Yleensä suosin pyöräteitä ja ajoväyliä.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Onko säännöt jotenkin muuttuneet?
Väistän, hieman yli 90 km/h. Todennäköisyys että poliisi moiseen puuttuisi on aika marginaalinen. Ja löytyy. Ykköstie Kehien 1 ja 3 välillä. Ruuhkassa. Voi olla muitakin.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
09.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Että tuo on aika epärealistista. Minusta on hyvä olla kulkuvälineitä, joilla saa ajella kännissäkin. Ei sitten tarvitse ajaa niillä oikeasti vaarallisilla.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
09.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Minä vastustan kännissä autolla ajamista. Fillarilla tappaa lähinnä itsensä, joten se on paljon pienempi paha. Ei siis trollausta, vaan toivomus pitää humalaiset jatkossakin poissa auton ratista.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
08.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Kävely voi olla vähän haastavaa, jos pitää siirtyä useampia kilometrejä. Pyörällä joku kymmenen kilsaa menee vielä kivuttomasti, kävellen kännissä kolmatta tuntia... Julkiset toimivat joissain paikoissa. Taksi samoin... Itse en aja pyörällä kännissä. Sitä varten minulla on sähköpotkulauta. Mutta on
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
08.07.2024
Vastasi keskusteluun: Kaljapäissään omalla pyörällä edelleen ilman sanktioita - huono asia
Onhan se toki parempi, että ajaa kännissä autolla kotiin, kuin pyörällä...
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
08.07.2024
Vastasi keskusteluun: Onko säännöt jotenkin muuttuneet?
Yksi ärsyttävä tekijä, joka tuohon vaikuttaa, on kaistakohtaiset (muuttuvat) nopeusrajoitukset. Toki häiritsevät useimmiten vain ruuhka-aikoina, mutta kun vasemmalla kaistalla saa ajaa 80 km/h ja muilla 60 km/h, niin siinä pitää sitten miettiä rikkooko lakia ajamalla vasenta kaistaa (vaikka tilaa olisi
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
05.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Älä hidastele, aiheutat perässä roikkumista
Juu. Eilenkin ajoin nopeusrajoitusten mukaan ajavan perässä ja kyllä alkoi tällaisella rauhallisellakin kaverilla vähän pinna lämpenemään. Mikäs siinä, että 50 km/h alueella ajetaan 40 km/h. Eihän se ole kuin 20% alle rajoituksen... Mutta kun sama jatkuu ensin 60 km/h alueella ja sitten liitytään isommalle
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
02.07.2024
Vastasi keskusteluun: Nykyinen monikulttuurisuus on pilannut Helsingin
Mielipiteet ovat kuin persreikiä. Jokaisella on omansa. Sinun olisi ehkä syytä pestä se, tuoksahtaa...
Yhteiskunta > Maahanmuutto
02.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Sydänkiuas ottaa omansa
Ei toki. Yleisesti ottaen noilla kahdella kokemuksella ei ole hirveästi korrelaatiota. Joskin itsellä osa lämmittämisen kokemuksesta muodostuu saunaan pääsyn odottamisesta. Hyvää kiuasta on ilo lämmittää. Sytäriä ei varmaan olisi. Vaikuttaa sen verran onnettomalta peliltä.
Koti ja rakentaminen > Rakentaminen ja remontointi > Sauna